Karácsonyi ajándékba vettem magunknak egy ráckevei hosszú hétvégét. Ercsiben szálltunk kompra, hogy átjussunk Csepel szigetre.

Mögöttem a szálloda épülete, közvetlen a Duna partján.

A szobánk

Ráckeve látnivalói: elsőként a szerb ortodox templomba mentünk. Itt sajnos belső képek nem készülhettek.

Természetesen geoládákat is kerestünk és találtunk a látnivalóknál.

Következő megállónk a hajómalom volt, amiből több is működött a Duna közepén amíg az időjárástól hajózható volt a folyó. Jégzajláskor pedig a szárazföldre húzták őket. Mára egy darabot hoztak rendbe, amit érdemes megtekinteni.

A ráckevei Savoyai kastélyt felújítják, nem látogatható.

A katolikus templom belseje.

Felmentünk a gyönyörű kilátásért a tűztoronyba.

Kimentünk Csepel sziget legvégéig, a csúcsáig, ahol a tassi zsilip látható. A hídon átkelve egy egyvarázsolt, mesebeli erdőbe értünk. A Duna tele volt nagy halakkal.

Csepel sziget legdélibb csücskén áll ez a faragott oszlop.

A lórévi átkelő előtt található a Zichy család egyik káplonája, ahol 1848. szeptember 30-án este Görgey Artúr kivégeztette gróf  Zichy Ödönt, a Főrendiház tagját, akinél csapatai kompromittáló iratokat találtak. Az akasztófa és a sír helyén Ferenc József parancsára építették és szentelték föl ezt a kicsiny, romantikus-neogót stílusban épült kápolnát