Pénteken munka után indultunk három nap pihenésre Cserszegtomajra, Hévíz mellé.

A kirándulás célja ismét a geocaching. Így újból Magyarország hihetetlenül csodálatos helyeire sikerült eljutnunk. Olyan helyekre, amikről még sosem hallottunk, mégis könnyen, gyorsan elérhetőek.

Esett az eső végig. Amikor Gyarmatra érkeztünk ilyen csodás természeti jelenség kerekedett fölénk.

Aztán persze újra szakadt.

A szállodába elég későn érkeztünk, bár mint írtam dolgoztunk aznap.

Álljon itt néhány kép a szállodáról.

A szoba

Másnap reggel egy nagyon finom és kiadós reggeli után nekivágtunk a geocachingnek.

Az első dobozt a rezi betyárok sírjánál kerestük. A sírok az útról is jól látszódnak, de maga a láda innen kb 200 méterre bent a csalitosban van, de annyi eső esett, hogy nem lehetett bemenni. Így ez nem lett meg. Na, jól kezdődik! Jöjjenek a képek a sírokról.

A következő láda a nemesbüki kőhídnál van elrejtve.

Ezt a "ládát" sikerült megtalálni.

A buszmegálló.

Egy könnyű kis ebéd, tárkonyos vadragu cipóban, a rezi betyárcsárdában.

Visszamentünk a szállodába, pihenni, közben kisütött a nap is.

Mivel szikrázóan sütött a nap, bár meleg nem volt, bementünk Hévízbe egy kicsit sétálni és ládát keresni.

Sétáltunk az üzletekkel teli sétálóutcában, ahol szinte csak oroszul beszélő embereket láttunk, hallottunk. Fiatalok, idősebbek, kicsi gyerekkel, szóval nagyon sok az orosz túrista. Az üzletek kínálata is az ő igényükhöz és pénztárcájukhoz igazodik. Így történt, hogy az egyik bolt elé kitett sötétkék poló nagyon megtetszett. Bementem, hogy közelebbről is lássam. Az árcédulán ezt az összeget láttam: 5749. Megfordítottam a papírt és ekkor láttam a valódi árat, 20.500,- Mi van? Egy mezei 2.000,-os poló ennyibe kerül? Azt mondja az eladó, de lesz fehér színben is. Köszönöm, nem kell. Továbbmenve egy színes bikini tetszett meg. Na, már félve kérdeztem meg árát. 34.000,-. A tanulság, nem Hévízen kell vásárolni. kb a dupláját, háromszorosát kérik el mindennek. De valószínüleg így is megtalálják a megfelelő vevőket.

Ez már a római kori romoknál készült a láp mellett. Itt a lápon volt a következő elrejtett láda, amit megtaláltunk.

Még sosem hallottam a héviz-egregyi borútról. A következő láda keresése okán jutottunk el ide. Nagyon szépen rendben- és karbantartott borútról van szó. Domboldalban kialakított, meseszerű rálátásra a zalai dombokra.

A ládánk a borút végén található román stílusú templom és a köréépült temető mögötti kiserdőben van elrejtve.

Ez a láda helye. Persze az ilyen ládákat csak a gyalogos GPS segítségével lehet meglelni.

Következő nap rizlingország szívébe rejtett ládát találtuk meg.

Ez a rizlingország egy szőlővel beültetett dombes, dombos gyönyörű táj. Felújított, vagy újonnan épített présházakkal. A házak előtt álló autók rendszáma nemritkán osztrák, vagy német.

Hévíz kéktemploma előtti szálloda kerítésén volt a következő láda.

Hazafelé megálltunk a keszthelyi Helikon kastélynál és megnézük a kiállítást.

Keszthely után a következő megálló a nagyvázsonyi Kinizsi vár romjai, ill a vár mögötti kiserdőben a pálos rendi kolostor maradványi.

Komolyan sokkal jobban tetszettek ezek a romok, mint a csillogó-villogó keszthelyi kastély!